Jangan Menangis Melihat Video Ini

Mula - mula dulu ada jugak terbaca tentang video ni yg di share oleh artis yg kiut miut heliza helmi ni., tapi tak teragak pulak nak bukak mulanya. 

Lepas tu, keluar pulak di newsfeed fb, incik blogger terkenal lagi kiut nih, :), hamiasraff, pun ada wat entri khas untuk video nih. terus pegi blog dia, nak tengok ape la istimewa sangat video nih.

Nak bukak kat youtube, dah diremove oleh owner video tu. xtau lah kenapa kan?? 

Lepas tengok di blog incik hamiasraff, barulah sedar akan keindahan kata - kata dalam video ni. Memang sesuai dengan tajuk ' Jangan Menangis Melihat Video Ini'. Terus download dari beliau tuk diisi di entri ni... ;)

kata Hamka, lihatlah bagaimana Allah membahagi-bahagikan nikmat. Semua orang menyangka kalau orang itu ada rumah besar ada makanan yang sedap tentulah hidupnya bahagia dan tenang. BELUM TENTU !


TIADA SIAPA MAMPU MENGHALANG KETENTUAN ALLAH

Teringat jugak talk yang disampaikan Pengasas Sendayu Tinggi , Puan Rozita Ibrahim, masa SIMEX yang diadakan di Felda Palong 9, " tak mustahil jikalau orang yang berkereta besar tu akan dicas lebih mahal oleh peniaga durian di tepi jalanan daripada penunggang motosikal"..

Tak semua yang kita lihat nikmat di dunia itu bahagia, hakikatnya tak terhitung oleh kita akan anugerah Allah. Mungkin kita tak dikurniakan harta , emas, tapi sebelum itu kita lihat dlu kat diri kita, cukup sempurna! kaki, tangan, kepala, jadi, BERSYUKURLAH !




Marilah, hayati isi yang mendalam video ini, Selamat Bermuhasabah ! ;)






update terbaru sy :

-mak dah mulakan operasi 'OPS RAYA' beliau. Sudah ada tugas yg diberi pada sy dan kakak, e.g, lap tingkap, iron langsir, lap perabut. Nasib lah ada kat rumah , kan. jadilah pembantu emak. ;)



Thanks for reading :)

4 0 Comments...:

apek poyo said... [Reply to comment]

lamo den tak singgah sini..sihat?

bella said... [Reply to comment]

@apek poyo

alhamdulillah, eden sihat yo. ;) anyway thank 4 asking.

farah khairi said... [Reply to comment]

haha lopeh ni sibuk nak berkenduri plak..pastu operasi wat bahulu..siap sedia la nak kene bangun awal..

bella said... [Reply to comment]

@farahkhairi

hehe..tau xpe. tp ko yg wat. den takk. hehe