lambat 3 minit..

saje wat entry ni tuk share ape yang aku wat ari ni. ari ni permulaan ari aku agak lain sikit dari kebiasaan, sebab aku naik bas..T_T..hehe..
sebabnya kakakku tak sempat balik putrajaya akibat terlalu syoknya pegi open house rumah kakak kwnnya..aku turun punye lah awal, 7.20 da tekan lift.. sekali punye lame la lift 2 nak sampai ke atas.. sempat ag aku tinjau bas kat bawah. fuhhh...bas dah ade kat bus stop..bas 2 sedang menunggu..lift x jugak sampai2 nih..aku dah cuak + gabra + nak menangis...

agakagak dalam 7 minit kemudian barulah muncul lift kat tingkat 18 tuh...lift OKU pulak 2..nak tunggu die bercakap lagi dah amek mase...ah aku xkira, aku naik jer..aku xnak tertinggal bas.. nak tunggu lift yang lain kot xmuncul - muncul pulak karang. ape kate orang "yang dikejar xdapat, yg dikendong berciciran" pulak.

kat dalam lift pulak ,aku rase aku dh jd macam penyambut tetamu dan driver lift pn ade...sebab nye! tingkat 17 benti, tingkat 16 benti, tingkat 13 benti ag, tingkat 10, tingkat 8 benti...arggghhhhh...!!!! tensionnyeee...dalam ati aku ni puas la mengomel suh org2 ni cpt ckit...tp ak xmenyumpah seranah la...hehe..kalo x kurang lak pahala puasa aku ari ni..

sambung balik, lepas je lift 2 sampai kat ground floor, aku pun melajukan langkah menuju ke bus stop..aku tengok jam, 7.31..kak le kate bas around 7.30..sempat2, aku sekadar menyedapkan ati...tengoktengok bas ade ag kat terpacak kat bus stop 2...
phewww...!! lega..

tp, skali tengok bas  tu 500..bas aku 501..tanye punye tanye kat sorang pakcik 2, die kate bas 500 baru je lepas.."ha tu die bas 2" sambil jari die menunjukkan ekor bas yang da berlalu meninggalkan aku....huhu..sobsob..

geram jer aku..next bas pakcik 2 kate pukul 7.45...tp aku tungu punye tunggu punye tunggu, dah nek berjanggut, pukul 8.05 baru bas 2 muncul....

erm..aku pun bersyukur gak lah akhirnya bas ade juga..tp dipendekkan cite, aku tetap masuk lambat ari ni, walaupun aku kelua umah kol 7.20....arghhh...8.33...lambat 3 minit jer..!!!


pepatah untuk hari ini : yang dikejar x dapat, yg dikendong berciciran..heheee...




Thanks for reading :)

0 0 Comments...: